Szerző: bringasok | november 17, 2010

Várjuk javaslataitokat!!!!

Kedves szatmári bringások, mint tudjuk, végre felfigyelt ránk az önkormányzat, és sikerült elérnünk, hogy (Nits János tanácsos közbenjárására) Adrian Albu alpolgármester, aki a városi közlekedési bizottság elnöke is egyben, komolyan szóba álljon velünk. Amint azt a sajtóban olvashattátok, az ígérgetésbe nem merült túlságosan bele, azonban segítő szándékáról biztosított minket, melyben — többünk véleménye szerint — nincs okunk kételkedni. És nagyon ésszerűen azt javasolta, hogy osszuk két részre a feladatokat: először összpontosítsunk azokra a gondokra, melyek gyorsan és kevés pénzből megoldhatóak és csak azután veselkedjünk neki a költségesebb kérdéseknek. Az olcsóbb megoldás szerintünk azt jelenti, ha nem kell építkezési munkálatokba fogni ahhoz, hogy egy utcában/városrészen megteremtsék a kerékpáros közlekedés feltételeit. Szerintünk ebbe a következők férnek bele: útfestés, jelzőtáblák kihelyezése, néhány kisebb oszlop a pofátlan autósok ellen, esetleg egy-egy meredek járdaszegély szögének a kiigazítása, satöbbi. A siker érdekében arra kérünk benneteket, ha vannak olcsó kategóriás, konkrét ötleteitek, osszátok meg velünk ezeket, hogy belefoglalhassuk őket az első, ”low-buget” javaslatcsomagba. Legyetek szívesek minél pontosabban megfogalmazni, mire gondoltok — például ha egy lehetséges útvonalon van egy viszonylag könnyen elhárítható akadály (mondjuk egy keresztben álló, kiegyenesített kasza nyakmagasságban  ), akkor kérünk utcanevet, házszámot, és ha lehetséges, fotót is. És még valami: az alpolgármester úr kérte, hogy egy jogi személyiséggel rendelkező szervezet vállalja fel ügyünket, hogy az önkormányzatnak legyen egy hivatalos tárgyalópartnere. A találkozón jelen voltak az Erdélyi Kárpát Egyesület — Szatmárnémeti (EKE) vezetői is (a szervezet tagjai közül jónéhányan szoktak egyébként tekerni velünk), akik felajánlották, hogy az EKE neve alatt fusson a dolog. Ez, persze, nem jelenti azt, hogy a civil szervezet kisajátítja magának a kezdeményezést, mindössze felvállalják az ügymenet hivatalos részét. Az egyesület egyénként régóta tagja a Romániai Kerékpáros Szövetségnek. Irjátok meg ezzel kapcsolatban is a véleményeteket… A rövid távú terv elkészítését december közepéig vállaltuk, így javaslataitokat, kérjük, december 5-ig küldjétek el kommentárként ehhez az íráshoz vagy e-mailben a szatmari.bringasok@yahoo.com-ra.

Reklámok

Responses

  1. […] közepéig vállaltuk, így javaslataitokat, kérjük, december 5-ig küldjétek el kommentárként ehhez az íráshoz vagy e-mailben a […]

  2. Szíjjeldisztribujáltuk mi is: http://sracok.ro/?p=1824

  3. Van egy pofonegyszerű, azonnal gyakorlatba ültethető és abszolút költségmentes, azaz ”low-low-buget” javaslatom: a Közlekedési Bizottság hozzon egy határozatot, miszerint Szatmárnémetiben minden járdán megengedett a kerékpárral való közlekedés. Ez nem vicc… a valós helyzet a városban ugyanis az, hogy számtalan biciklivel közlekedő polgártársunk, beleérte jómagamat is, rendszeresen a járdákon kerekezünk. Hja – szükség törvényt bont!

    Ha ez megvan és biztonságban tudhatjuk magunkat az autóktól és mindenféle rendőrtől, elgondolkodhatunk a hogyan továbbról.

    Második lépésben hozzon a városi tanács egy határozatot, hogy innen kezdve minden utcafelújításkor a tervező és/vagy a kivitelező kötelező módon tervezzen illetve építsen kerékpársávot az illető utcában. Képzeljétek el, hogyan állnánk biciklisávokkal amennyiben minden, az utóbbi 6 esztendőben, felújított utcában kerékpársáv is épült volna.

    Harmadik lépésben nézzünk szét a városban, hol eléggé széles a járda, vagy az úttest, hogy arra kerékpársávot lehessen felfesteni. Hamarosan konkrét javaslatokkal jövök erre vonatkozóan.

    Boer Ádám

  4. Jó ötletnek tartom, Ádám. Csak fel kellene készülnünk a sok kretén kifogására, akinek az lesz a baja, hogy a biciklis veszélyezteti a gyalogosokat a járdán.

    • Odakint a terepen nem lesz semmi gond: egyrészt a szatmári gyalogos polgárok toleránsak és gyakorlatiasak, másrészt olyanról sem hallottam, hogy kerékpáros gázolt volna gyalogost 🙂 Engem például még soha gyalagos nem szólított meg amiért a járdán kerékpároztam és én sem bántottam soha senkit. Egyszóval odakint a járdán elvagyunk egymással békében.

      Abban már nem vagyok biztos, hogy odafent a polgármesteri hivatal elefántcsonttornyában hasonlóan toleránsak és gyakorlatiasak lesznek-e a városvezetők… Úgy saccolom, hogy sem a polgármester, sem az alpolgármesterek, sem a városatyák, de még a hivatal munkatársai sem járnak gyalog vagy kerékpárral. Jelezzen valaki vissza ha tévedek.

      Na de legyünk optimisták, merjünk kérni.

      Boer Ádám

  5. én a pofátlan autósok ellen (akik azt a kevés bicikliutat ami van parkolónak használjak) javasolok ingyenes (bár utána kell járni egy kicsit) megoldást…
    minél több weblaptulajdonost, bloggert és szerkeztöt megkeresni, hogy adjon teret a biciklisávban parkoló autók rendszámos fotóinak a közlésére..
    (ne mondd,hogy törvényellenes… mert a parkolásuk is legalább annyira az)
    gondolok itt a szatmári média ,és a civilszervezetek honlapjaira..
    a hatás nem marad el…

    • Jó ötlet. De erre van egy másik megoldás is – szerintem még hatásosabb. Ha valakit a bicikliúton vagy a járdán találsz parkolni, fel a kocsija motorháztetőjére, végiggyalogolni rajta, és a másik oldalon le.
      A legjobb azonban mégiscsak az lenne, ha az önkormányzat gondoskodna erről. Többek között odatehetné a közösségi rendőröket vagy a parkolási felügyeletet, hogy büntessék meg a bicikliutakon illetve járdákon parkolókat.

      • Igen ám Kriszta, de ezek az álrendörök csak a csórikákat merik büntetni, azok meg már rég bicajjal járnak…. a kemény fiuk meg ott parkolnak terepjáróikkal ahol akarnak….. de azért elképzeltelek ahogy végigtipegsz a kigyurt kopasz csávó terepjáróján… 🙂
        én már megkezdtem a tárgyalásokat a http://www.paramoral.eu gazdáival
        egyet már meggyöztem 🙂 remélem ti is csatlakoztok majd az ötletemhez..

  6. Lesz kerékpárút !!…Koppenhágában
    http://fidelius-sm.org/news.php

    • a cikket azért hoztam fel példaként, mert ha egy olyan városban mint Koppenhága, (ahol a közlekedés gondjai nem a szatmári szinten mozognak,)
      tudnak lépni, azt bizonyitja hogy mindez csupán akarat kérdése….
      Mig a városvezetés csak kifogásokat talál megoldások helyett … addig nem lesz itt bicikliút …sem állatmenhely…. és még sok minden…..

  7. avram iancu utca elkeszulesekor, szo volt arrol h ott van kerekparut; nos, ezt senki nem tudja, mert nem jelzi tabla, nincs az uttestre festve a kerekpar ut, es annak jelei. tehat, egyik javaslatom az Avram Iancu utca. Ehez kapcsolodik az ujjanon elkeszult hid is, a Rodnei utcan at, egeszen az Ady Endre utcaig, ahol van kerekpar ut, amit jelezni kellene megfeleloen.
    Tamogatom az otletet hogy a jardan torteno kozlekedes ne legyen torvenytelen cselekmeny!!!


Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Kategóriák

%d blogger ezt kedveli: